مجله سینما تئاتر

درباره این نشریه :

مجله سینما تئاتر به ضمیمه روزنامه ساسان که صاحب امتیازش بابک ساسان بود منتشر شد ! از شماره سوم با امتیاز پوران نصیری ادامه انتشار داد .

گفتگو با سردبیر :

کاظم اسماعیلی سردبیر «سینما تئاتر» درباره نشریه اش گفت :
با انتشار شماره چهارم متوجه شدیم که سرمایه مان در حال اتمام است لذا به اتفاق دوستان توافق کردیم که هر یک دویست تومان دیگر برای ادامه انتشار مجله فراهم کنیم ! تجدید سرمایه شد و کار ادامه یافت اما مشکل این بود که تعداد خوانندگان مجله سینمایی در این ایام محدود بودند .

درآمد مجله :

درآمد مجله سینما تئاتر از طریق تک فروشی تعریفی نداشت و از طریق درج آگهی نیز درآمد بسیار ناچیز بود ، ما با عشق و اشتیاق وصف ناپذیری سعی داشتیم تا کارمان را ادامه دهیم با این حال بعد از چاپ دو شماره دیگر ، وقتی باز هم سرمایه مان تمام شد ، با ناراحتی به کار انتشار مجله خاتمه دادیم و خوب بخاطر دارم به هنگام تسویه ، برای هر کدام ما چهار تومان باقی ماند .

عوامل اجرایی نشریه :

صاحب امتیاز : بابک ساسان

مدیر مسئول : بابک ساسان

سردبیر : کاظم اسماعیلی

فاصله انتشار : دو هفته نامه

سال انتشار : ۱۳۳۱

بها : ۱۰ ریال

آمار انتشار : ۶ شماره

 

انتشار آخرین شماره :

ششمین و آخرین شماره «سینما تاتر» در هفتم بهمن ۱۳۳۱ منتشر شد ، در سرمقاله این شماره آمده بود : فضای هنری جامعه ما در تنگنای عجیبی محدود گشته است و هر روز که می گذرد ، بجای اینکه پیشرفتی نصیبمان شود رو به افول میرویم . عللی وجود دارد که باعث ایجاد چنین وضعی شده است ، اقتصاد در این میانه نقش برجسته ای دارد !

خواندن این نوشته
مجله سینما
تعطیلی نشریه :

روزی که ما دست به کار انتشار مجله سینمایی شدیم بخوبی اطلاع داشتیم که در این راه با موانع بیشماری روبرو خواهیم شد ، از موانع مادی گرفته تا کارشکنی همکاران و بی هنران .
وقتی بانیان مجله نتوانستند هیچ کمکی برای ادامه انتشار مجله بگیرند ، مجله سینما تئاتر تعطیل می شود .