مجله ستارگان سینما

درباره ستارگان سینما :

مجله ستارگان سینما مطالب نخستین شماره ی خود را در ۲۴ صفحه با تصویری از جان درک در روی جلدش منتشر کرد ! قسمتی از مطالب عبارت اند از : صنعت سینمای فرانسه بحرانی ترین دوران خود را طی می کند ، تازه ترین و مهم ترین اخبار سینمایی جهان ، میکی موس چیست و چگونه تهیه میشود ؟ پاریس عروس شهرهای جهان در هفته گذشته از شش هنرپیشه مشهور آمریکایی پذیرایی کرد ، این فیلم ها در دست تهیه می باشند ، معرفی فیلم در ساحل مهتابی ، تاریخچه سانسور فیلم های سینما در کشورهای جهان و اسامی فیلم های مهمی که تاکنون سانسور شده اند !

دیگر مطالب مجله :

کجا میروی ؟ داستان سینمائی ، ونوس قرن بیستم سرگذشت زندگانی خود را بیان میکند (اوا گاردنر) ، با ویویان هیل خبرنگار این نشریه در استودیو لندن گردشی کنید ، تنها یک حادثه کوچک موجب شد که دختری در گمنامی به اوج شهرت برسد و ستاره ی سینما گردد (جین راسل) .

عوامل اجرایی مجله :

فریبرز امیرابراهیمی
فریبرز امیرابراهیمی

صاحب امتیاز : مصطفی فرهنگ

مدیر مسئول : حسین فرهنگ

سردبیر : فریبرز امیرابراهیمی

فاصله انتشار : هفته نامه

سال انتشار : ۱۳۳۱

قطع : رحلی

بها : ۶ ریال

امار انتشار : ۱ شماره

تعطیلی نشریه :

در واقع ستارگان سینما تنها یک شماره منتشر کرد ! در همان سال ، نویسندگان این نشریه با مجله سینما تئاتر ائتلاف کرده و مجله ائتلافی «سینما ، ستارگان تئاتر» را منتشر کردند .
با تعطیل شدن این نشریه سینمائی نویسندگان آن به دو گروه تقسیم شدند ، و هر گروه مجله ای تازه را منتشر کردند ، برخی از نویسندگان ستارگان سینما عبارت بودند از: مصطفی فرهنگ، فریبرز امیرابراهیمی، محمد باقر وحید صفا، طغرل افشار، عباس آرین پور کاشانی !
ستارگان سینما آخرین مجله سینمایی قبل از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ بود .

خواندن این نوشته
مجله آپادانا