فردین در آئینه حقیقت

درباره فردین :

فردین در آئینه حقیقت عنوان گفتگوی شهرزاد با محمد علی فردین می باشد

بعد از دیدن فیلم غزل به دیدن فردین می روم ، فردینی که بعد از سال ها بازیگری در فیلمی بازی کرد که بتواند هنر بازیگری اش را به نمایش بگذارد .

فردین ، محمدعلی فردین ، مجله ستاره سینما

فردین را ، گرانترین هنرپیشه سینمای ایران را در دفتر کارش می یابم با چهره ای تازه که موهایش را بسیار کوتاه کرده است و سبیلش را گلارک گیبلی زده است ، او برای آخرین فیلمش ( بر فراز آسمان ها ) که هم کارگردان آن است هم هنرپیشه آن به این چهره در آمده است .

فردین ، محمدعلی فردین ، مجله ستاره سینما

کیمیائی به هدفش می رسد :

فردین در غزل در نقش حجت بازی متفاوتی داشت با دیگر فیلم هایش و نقش هایش ، با آگاهی به این که کیمیائی از شروع کارش در سینما همیشه چهره ساز و بازیگرساز بوده است و در این کار مهارت خاصی دارد و حتی اگر بازیگرش نتواند همه آنچه را که او می خواهد به او بدهد با استفاده از میزانسن و بعد هم مونتاژ به هدفش می رسد .

مسعود کیمیایی ، کیمیائی ، پوری بنائی

فردین ، مرد جاودان سینمای ایران :

از فردین میپرسم آقای فردین علت این متفاوت بودنتان را از نظر بازیگری در فیلم غزل با دیگر فیلم هایتان ممکن است بگویید ؟

من در حدود صد و ده فیلم بازی کرده ام و وقتی در آنونس فیلم غزل نوشتند با شرکت مرد جاودان سینمای ایران دلم گرفت ، چگونه بعد از صد و ده فیلم من با یک فیلم مرد جاودان سینمای ایران شدم ؟ ای کاش کیمیایی ده سال قبل به سراغ من آمده بود و ای کاش ده سال قبل در غزل بازی کرده بودم .

خواندن این نوشته
آشور بانی پال بابلا و کارگاه نمایش

فردین ، محمدعلی فردین ، مجله ستاره سینما ، فرامرز قریبیان

درباره فیلم غزل :

آقای کیمیایی اصلی غزل را که نام اصلی اش مزاحم است برایم خواندند ، قصه مزاحم بیشتر از چند صفحه نیست و می دانیم از چند صفحه قصه کوتاه برای فیلمی دو ساعته استفاده کردن کار مشکلی است آنهم قصه ای که در دو سه مکان اتفاق می افتد .

کیمیایی از قصه مزاحم نوشته بورخس برداشت آزاد کرده و باید گفت که کیمیایی کار خودش را خوب می داند .

 

به کارگردان و تهیه کننده خوب نیاز داریم :

فردین در پاسخ به این سوال که آیا این هوشیاری و آگاهی را بعد از این برای بهتر شدن کارتان خرج خواهید کرد و مثلا حاضر هستید با کارگردان های خوبمان که در جهت سینمای خوب تلاش می کنند همکاری کنید چه به عنوان تهیه کننده و و چه در نقش هنرپیشه با حداقل دستمزد ، چرا که می دانیم بعضی ها عقیده دارند که تا سینمای تجارتی مبتذل وجود دارد آن ها کاری از پیش نخواهند برد …

فردین : این ها بهانه است … مگر با رفتن ظهوری ، سپهرنیا ، بوتیمار و چند تن دیگر اتفاقی افتاد ؟ خود من شش سال پیش رفتم کار نکردم ولی ممکن است بگویید چه شد که خانم فروزان چند سال است که دیگر فعالیت آنچنانی ندارند ولی می بینیم که هر چهره تازه ای که می آید یا می خواهد فروزان بشود یا فردین … هنرپیشه ها مقصرین اصلی سینمای بد نیستند ، هر کاری مدیری دارد و رهبری ، ما به کارگردان و تهیه کننده خوب احتیاج داریم .

گفتگوی فردین با مجله ستاره سینما با عنوان فردین در آئینه حقیقت

خواندن این نوشته
فلسفه سبیل ایرج

شنبه سی ام مرداد ماه ۱۳۵۵

عکس های مصاحبه از هوشنگ کلهر